MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Jak startować w przetargach po elektronizacji zamówień publicznych - Zamówienia publiczne z uwzględnieniem najnowszych zmian dla wykonawców.

Interaktywny wykład w oparciu o liczne przykłady z praktyki (prezentacja multimedialna), ćwiczenia praktyczne rozpatrujące różne przypadki występujące przy startowaniu w przetargach oraz wyjaśniające najbardziej kontrowersyjne zagadnienia. Ważnym elementem szkolenia będzie rozwiązywanie zgłaszanych przez uczestników problemów z dziedziny zamówień publicznych. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.

Cel szkolenia

Na szkoleniu zostaną omówione aspekty praktyczne elektronizacji zamówień publicznych.

Dowiecie się Państwo m.in.:

jak przygotować najkorzystniejszą ofertę i nie popełnić błędu,

w jakim zakresie wykonawca może posłużyć się potencjałem innych podmiotów

kiedy można uzupełnić dokumenty, czy nie jest to zmiana treści oferty

kiedy zamawiający może zatrzymać wadium,

kiedy zamawiający może wykluczyć wykonawcę z postępowania

jak sprawdzić czy zamawiający nie faworyzuje innej firmy,

kiedy następuje odrzucenie oferty,

kiedy można się odwołać i złożyć skargę.

Uwaga! Szkolenie uwzględnia najnowsze orzecznictwo KIO oraz opinie UZP dotyczące elektronizacji zamówień poruszające istotne zagadnienia takie jak:

skutki złożenia skanu oferty,

prawidłowość e-podpisu,

nieprawidłowe działanie platformy elektronicznej,

wadium w postaci niepieniężnej.

11 września 2019 r. Sejm uchwalił nową ustawę Prawo zamówień publicznych, która ma na celu m.in. zwiększenie konkurencyjności i efektywności zamówień publicznych. Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2021 r.

Szkolenie uwzględnia najważniejsze zmiany wprowadzane nową ustawą.

Grupa docelowa

Szkolenie dla wykonawców i dostawców ubiegających się o zamówienia publiczne, pracowników działów sprzedaży przygotowujących oferty do przetargów, innych osób zainteresowanych tematyką zamówień publicznych.

Program

1. Procedury udzielania zamówień publicznych: uproszczona, podstawowa i zaostrzona.

2. Zasady udzielania zamówień:

zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, proporcjonalność, przejrzystość,

bezstronność i obiektywizm zamawiającego,

jawność,

pisemność, w tym:

formy komunikacji w okresie przejściowym,

elektronizacja zamówień publicznych - nowość,

prowadzenie postępowania w języku polskim,

traktowanie trybów przetargowych jako podstawowe.

3. Wykonawca zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (warunki udziału w postępowaniu, potencjał innego podmiotu, wykluczenie, konsorcjum):

warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie:

klauzule społeczne,

wykorzystanie potencjału innego podmiotu, obowiązek realizowania zamówienia przez inny podmiot,

maksymalny poziom obrotu, jakiego można żądać od wykonawcy,

jednolity europejski dokument zamówienia (JEDZ),

weryfikacja dokumentów wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,

wymaganie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia,

uzupełnianie dokumentów,

wykluczenie wykonawcy z postępowania - przyczyny i dokumentowanie wykluczenia, w tym tzw. procedura self-cleaning,

wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym specjalne warunki udziału w postępowaniu dla konsorcjów.

4.Opis przedmiotu zamówienia – kiedy wykonawca może go zakwestionować?

obowiązek publikowania planu zamówień publicznych przez zamawiających z sektora finansów publicznych,

opis przedmiotu zamówienia, w tym opis wskazujący na konkretny produkt, brak definicji ofert równoważnych, obowiązek wymagania zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach publicznych na usługi i roboty budowlane.

5.Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

udostępnianie i przekazywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ),

terminy składania ofert,

wadium.

6. Przygotowanie oferty, wybór najkorzystniejszej oferty:

definicja oferty, treść oferty,

termin złożenia oferty,

termin związania ofertą,

otwarcie ofert,

poprawianie omyłek w ofertach,

odrzucenie oferty,

rażąco niska cena,

kryteria oceny ofert, w tym:

przykładowe kryteria,

istotne ograniczenie stosowania kryterium ceny w sektorze finansów publicznych,

pojęcie kosztów cyklu życia,

zawiadomienie o wyniku postępowania,

unieważnienie postępowania,

zawarcie umowy.

7.Umowy o zamówienia publiczne, kiedy można dokonać zmiany w umowie:

zmiana sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy,

zmiany umowy,

dopuszczalna zmiana wykonawcy,

zmiana nieprzewidywalna dla zamawiającego,

zamówienie dodatkowe jako aneks do umowy,

definicja zmiany istotnej,

zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

8.Środki ochrony prawnej – kiedy można kwestionować działania zamawiającego:

odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:

podmioty uprawnione do wnoszenia,

zawiadomienie zamawiającego o wniesieniu odwołania,

dopuszczalność odwołań dla zamówień o niższych wartościach, w tym na tzw. usługi społeczne,

skarga do sądu:

podmioty uprawnione do wnoszenia,

wysokość opłaty.

Certyfikaty

Wydajemy certyfikaty uczestnikom szkolenia

Prowadzący

Prawnik, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców zajmujących się problematyką zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych od 2000 r.

 Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

-Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,

-SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

 Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

- Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),

-współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,

-Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".

Informacje organizacyjne

590 zł - cena szkolenia obejmuje:

-komplet materiałów szkoleniowych,

-certyfikaty dla uczestników,

-przerwy kawowe, obiad,

-konsultację e-mailową po szkoleniu dotyczącą zagadnień omawianych przez trenera w trakcie zajęć.

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %

ze środków publicznych są zwolnione z VAT, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko Państwa firmie, gdzie termin, miejsce i program szkolenia jest dostosowany do Państwa potrzeb.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.

Uwaga! Promocje nie łączą się.

Informacje podstawowe

Cena: 590 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Marzena Płużańska